Παρούσες και οι Κυκλάδες στο εμβληματικό Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Πάτρας

 

 

 

 

Δημήτρης Βαρβαρήγος

“Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Πάτρας, με τίτλο «Αόρατοι Άνθρωποι | Αόρατες Σκέψεις, Invisible People | Invisible Thoughts», με τις κύριες δράσεις του να πραγματοποιούνται στην Πάτρα και το Μεσολόγγι -σε εμβληματικούς χώρους της ευρύτερης περιοχής, μεταξύ των οποίων η Achaia Clauss, το Ίδρυμα Ελληνική Διασπορά, η Οικία Περιβολαρόπουλου και ο Κήπος των Ηρώων-, σημαντικές πόλεις της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, συνδέοντας με τον τρόπο αυτό την ιστορικότητα των συγκεκριμένων περιοχών και δίνοντας την ευκαιρία μιας βιωματικής γνωριμίας στους ξένους προσκεκλημένους.

Η 6η διοργάνωση του καταξιωμένου πλέον πολιτιστικού αυτού θεσμού, το σύνολο των προγραμματισμένων εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων του οποίου το κατατάσσει αναμφισβήτητα στην κατηγορία των σημαντικότερων πολιτιστικών γεγονότων της χώρας μας και όχι μόνο, εντυπωσίασε φέτος ακόμα περισσότερο όλους εμάς που παρακολουθούμε την αλματώδη εξέλιξή του, με τον αριθμό των συμμετεχόντων ποιητών και ποιητριών, αλλά και των χωρών που αυτοί εκπροσώπησαν -70 και 20 αντιστοίχως-, καθώς και με το εύρος και το υψηλό επίπεδο σύλληψης και εκτέλεσης των παράλληλων εικαστικών δράσεων, που πλαισίωσαν το αναμενόμενο για ένα Φεστιβάλ Ποίησης, τις απαγγελίες ποιημάτων.

 

 

Όλα αυτά, όμως, δεν θα ήταν εφικτά χωρίς την πραγματική πανστρατιά Χορηγών και Υποστηρικτών του Φεστιβάλ, που κινητοποίησε όχι μόνο Κρατικούς Φορείς, Υπουργεία και Πανεπιστήμια, αλλά και το σύνολο σχεδόν των τοπικών Αρχών και Φορέων και βεβαίως πλήθος ιδιωτών, καταδεικνύοντας την αποδοχή του Φεστιβάλ από την τοπική κοινωνία της Αχαΐας και ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας. Μια αποδοχή που πάντοτε αποτελεί καταλυτικό παράγοντα μακροβιότητος για αντίστοιχες διοργανώσεις!

Για ακόμη μία χρονιά, λοιπόν, το Φεστιβάλ Ποίησης Πάτρας -που πάντοτε ακολουθεί ευλαβικά κατά τη διοργάνωσή του τα παγκόσμια πρότυπα των Διεθνών Φεστιβάλ Ποίησης-, είχε την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού, του Υπουργείου Τουρισμού, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Δυτικής Ελλάδας, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και τη συνεργασία σημαντικών Φορέων, όπως ο ΟΣΔΕΛ, το Pen Greece και η Greek Library of London, ενώ παράλληλα αδελφοποιήθηκε με το Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Λάρνακας, του οποίου η Kαλλιτεχνική Διευθύντρια Ελένη Αρτεμίου-Φωτιάδου τίμησε με την παρουσία της τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ, τόσο με τον θεσμικό της ρόλο όσο και ως ποιήτρια η ίδια. Στο τέλος του άρθρου θα βρείτε τα ονόματα όλων των ποιητών που συμμετείχαν στο 6ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Πάτρας.

 

 

Στις εκδηλώσεις που πλαισίωναΕπισκεφθείτε τον ιστότοπο ν το Φεστιβάλ -στις οποίες συμμετείχαν σημαντικοί προσκεκλημένοι, μεταξύ των οποίων αναγνωρισμένοι και με διεθνές κύρος Πανεπιστημιακοί, λογοτέχνες και εκπρόσωποι Φορέων- περιλαμβάνονταν ποιητικές αναγνώσεις σε διαφορετικούς χώρους, περιηγήσεις σε σημαντικά αξιοθέατα των δύο πόλεων, γεύματα, δείπνα και μουσικές βραδιές, καθώς και παράλληλες δράσεις, όπως η μελοποιημένη ποίηση με μουσικό αφιέρωμα και το project Meet Poetry με συνεντεύξεις ποιητών, κριτικών και εκδοτών μέσα από το culturebook channel και τα social media. Τα ποιήματα των συμμετεχόντων δημιουργών συμπεριλαμβάνονται στη συλλεκτική έντυπη δίγλωσση έκδοση -και σε ebook- με τίτλο «Ανθολογία του 6ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ποίησης Πάτρας». Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η διοργάνωση του συνόλου του Φεστιβάλ δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα και η συμμετοχή του κοινού σε όλες τις δράσεις του ήταν δωρεάν.

 

ΠΕΜΠΤΗ 7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ: Η ΛΑΜΠΕΡΗ ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΟΙΗΣΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

O Πρόεδρος του Γραφείου Ποιήσεως Αντώνης Σκιαθάς, ο Πρόεδρος του Διεθνούς Φεστιβάλ Ποίησης Πάτρας Καθηγητής Τριαντάφυλλος Η. Κωτόπουλος, οι διοργανωτές, η Επιστημονική και η Οργανωτική Επιτροπή και οι συνεργάτες του 6ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ποίησης Πάτρας | 6th Patras World Poetry Festival, με τίτλο «Αόρατοι Άνθρωποι | Αόρατες Σκέψεις – Invisible People | Invisible Thoughts» υποδέχθηκαν την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου, το πλήθος των φιλότεχνων που αθρόα προσήλθαν προκειμένου να παρακολουθήσουν την επίσημη έναρξή του, η οποία πραγματοποιήθηκε στον Πολυχώρο Εικαστικών Δράσεων Αγορά Αργύρη, στην Πάτρα. Παρούσα, επίσης, σύσσωμη η ομάδα συμμετεχόντων καλλιτεχνών, ποιητριών και ποιητών του Φεστιβάλ, καθώς και πολλοί εκπρόσωποι των τοπικών Αρχών, Φορέων, αλλά και της δημοσιογραφικής, πνευματικής, λογοτεχνικής, επιχειρηματικής κοινότητας της Πάτρας και της Δυτικής Ελλάδας.

Στο art project «Αόρατοι Άνθρωποι | Αόρατες Σκέψεις – Invisible People | Invisible Thoughts» συμμετείχαν Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες και περιλαμβάνονταν ζωγραφικά έργα, εγκαταστάσεις, κατασκευές, video art και performances, ενώ η επιμέλειά του έφερε την υπογραφή της ταλαντούχας Λιάνας Ζωζά. Η καινοτομία του φετινού Φεστιβάλ έγκειται άλλωστε ακριβώς στη συμπερίληψη τριών πολύ σημαντικών art projects -μεταξύ των οποίων και το προαναφερθέν-, που πραγματοποιήθηκαν από 4 έως 14 Σεπτεμβρίου, ενώ το κύριο μέρος του, που αφορούσε φυσικά στην ποίηση, εξελίχθηκε από τις 7 έως τις 10 Σεπτεμβρίου. Οι συνέργειες με φορείς πολιτισμού και η σύνδεση της Ποίησης με άλλες τέχνες, όπως η μουσική, τα εικαστικά και η φωτογραφία δημιούργησαν όλες εκείνες τις προϋποθέσεις που κατέστησαν το Φεστιβάλ μοναδικό.

Στο art project «Αόρατοι Άνθρωποι | Αόρατες Σκέψεις – Invisible People | Invisible Thoughts» συμμετείχαν: Anne Beigbeder Sollis | Bleeps | Brendan Kelly | Toulouse | Βιλελμίνη Ανδριώτη | Ιωάννης Κουρταλής | Μάκης Κυριακόπουλος | Κώστας Λάκης | Πάνος Λιάπης | Αγγελική Λόη | Ανδρέας Λυμπεράτος | Αλέξανδρος Μαγκανιώτης | Χριστίνα Μήτρεντσε | Δημοσθένης Μπογιατζής | Ισμήνη Μπονάτσου | Ανδρέας Νικολάου | Βασιλική Πανταζή | Γεύσω Παπαδάκη | Διονύσης Παππάς | Βιργινία Φιλιππούση | Γιάννης Χρηστάκος και η εικαστική ομάδα Meta-i-dolls: Dome Κatze (Κατερίνα Οικονόμου) | Chimera (Έλλη Λεβεντέρη) | Akai (Βάσια Μετσίνη) | Αnima Creativa (Ελβίρα Παπαιωάννου) | Margay ( Μυρτώ Καπνιστή) | Finy (Κατερίνα Κυριαφίνη) | Step of Color (Φαίη Σκαρδή) | Sakura (Βιλελμίνη Ανδριώτη) | Naf (Ναυσικά Τζανουλίνου) | Kelly (Κέλλυ Ταρενίδη) | Nastya (Αναστασία Τσουτσουκά) | Polimnia (Μελίνα Κουβάκη) | Prax (Πραξιθέα Αριστείδου).

Στην Αγορά Αργύρη φιλοξενήθηκε και μέρος του art project «Η Αφροδίτη σήμερα» -μέρος του οποίου φιλοξενείται παράλληλα στην Cube Gallery, της Λιάνας Ζωζά-, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ένωση Τσέχων Χαρακτών Hollar και το Κέντρο Κλασσικών Σπουδών του Ινστιτούτου Φιλοσοφίας της Τσέχικης Ακαδημίας Επιστημών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, ΠΡΩΙ: ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΟΙΗΣΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΑ – ΒΑΡΥΝΟΥΣΑΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΣΕΧΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΣΤΗN CUBE GALLERY

Προσφυγικά ονομάζεται η ιστορική συνοικία της Πάτρας, μια ανάσα από το κέντρο της πόλης, όπου εγκαταστάθηκαν μετά το 1928 οι πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία, καθώς αυτός υπήρξε ο Α΄ προσφυγικός συνοικισμός της πόλης. Την παραμελημένη αυτή και φτωχή ως σήμερα περιοχή αποφάσισε να αναδείξει με μία από τις εμβληματικότερες δράσεις του το Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Πάτρας. Υπολογίζεται ότι στην Πάτρα έφθασαν το 1922 περίπου 6.000-7.000 πρόσφυγες, οι οποίοι αρχικά στεγάσθηκαν σε διάφορα οικήματα όπως σχολεία, ιδρύματα, αποθήκες κ.λπ. Το 1926 άρχισε η κατασκευή των τριών πρώτων προσφυγικών συνοικισμών, με τη σημερινή περιοχή των Προσφυγικών να αποτελεί τότε μια έκταση με καλαμιές και έλη, η οποία ανήκε στις οικογένειες Ρούφου και Χαιρέτη. Οι πρώτες κατοικίες ήταν ομοιόμορφες, ευρύχωρες και άνετες, οι επόμενες όμως -που ήταν και οι περισσότερες- κατασκευάστηκαν μικρές και πανομοιότυπες, με δύο δωμάτια όλα κι όλα και εξωτερική κοινόχρηστη αυλή για κάθε οικοδομικό τετράγωνο.

Για πολλά χρόνια στην περιοχή επικρατούσε μεγάλη φτώχεια, ακόμα δε και σήμερα θεωρείται φτωχή συνοικία, με ενδεικτικό το γεγονός ότι η ενορία διέθετε μόνο ένα κοινόχρηστο φέρετρο, το οποίο μετά από κάθε κηδεία επιστρεφόταν στην εκκλησία. Εδώ βρίσκεται και ο ναός της Αγίας Φωτεινής, που κτίσθηκε από τους Μικρασιάτες πρόσφυγες σε ανάμνηση του ομώνυμου Ναού που βρισκόταν στη Σμύρνη. Το γήπεδο του Ολυμπιακού στα Προσφυγικά αποτελεί ένα από τα παλαιότερα γήπεδα στην Πάτρα, μετά το γήπεδο Τασσακόπουλου και το γήπεδο της Παναχαϊκής και θεωρείται ένα από τα πιο παλιά σε ολόκληρη την Ελλάδα. Το 1925 ξεκίνησε η κατασκευή του γηπέδου αυτού, δίπλα στην Αγία Φωτεινή και εγκαινιάστηκε το 1927 με τον αγώνα Ολυμπιακού Πατρών – Ολυμπιακού Πειραιώς. Ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Στέλιος Καζαντζίδης, ο Αλέξανδρος Ιόλας, που έβγαλε τη γούνα του και την έστρωσε κάτω για να χορέψει, ο Μάρκος Βαμβακάρης, ο Ανδρέας Παπανδρέου, ο Πρόδρομος Τσαουσάκης, ο Μπάμπης Γκολές είναι μερικοί μόνο απο τους διάσημους που πέρασαν αξέχαστες νύχτες στον Καφενέ του Γιώργου Κόττα, που λειτουργούσε ως πριν από λίγα χρόνια.

Τη βόλτα στα Προσφυγικά ακολούθησε η εξίσου ενδιαφέρουσα ξενάγηση στην Cube Gallery, της Λιάνας Ζωζά, από τον Τσέχο Pavel Piekar, ο οποίος μας μύησε στα μυστικά του Art Project Η Αφροδίτη σήμερα, μέρος του οποίου φιλοξενείται και στην Αγορά Αργύρη. O Pavel Piekar είναι ο Προόεδρος της Ένωσης Τσέχων Χαρακτών ΗOLLAR, που ιδρύθηκε το 1917, πριν ακόμα και από τη δημιουργία του ανεξάρτητου κράτους της Τσεχοσλοβακίας, με στόχο να υποστηρίξει την ανάπτυξη της Τσεχικής τέχνης, δηλαδή των ελεύθερων καλλιτεχνικών γραφικών.

Ο Σύλλογος Τσέχων Γραφιστών HOLLAR ανήκει στους παλαιότερους και συνάμα σημαντικότερους καλλιτεχνικούς συλλόγους της Τσεχίας και καθ’ όλη τη διάρκεια της ύπαρξής του, έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σύγχρονης τσεχικής κουλτούρας. Ο Σύλλογος πήρε το όνομά του από τον διάσημο Τσέχο χαράκτη Václav Hollar (1607–1677) και ανέπτυξε μια πλούσια εκθεσιακή και εκδοτική δραστηριότητα από την ίδρυσή του μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 1970. Μεταξύ των Προέδρων του, κατά τις πρώτες δεκαετίες δραστηριότητάς του, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι: T.F. Šimon, M. Švabinský, V. Stretti, F. Kobliha, L. Šimák και J. Šváb. Όσο για τον ίδιο τον Pavel Piekar (*1960), εξέχοντα εκπρόσωπο της σύγχρονης τσέχικης γραφιστικής-χαρακτικής, ο τομέας του είναι η εκτύπωση με τη χρήση έγχρωμων επενδύσεων (μήτρες), με αποτέλεσμα χρωματιστές λινοτομές, όπου προηγείται μια ιδέα με τη μορφή ρεαλιστικού σχεδίου από τον καλλιτέχνη. Ο Pavel Piekar εκθέτει στην Τσεχία και στο εξωτερικό σε ατομικές και συλλογικές εκθέσεις, είναι μέλος του Art Forum και από τον Μάιο του 2015 Πρόεδρος της Ένωσης Τσέχων Χαρακτών Hollar. Καλλιτεχνικά διαπρέπει στην προσπάθεια για μια αληθινή συναισθηματική εμπειρία και στην αποτύπωση της ατμόσφαιρας του τοπίου, δημιουργεί κύκλους τοπίων, αστικές νεκρές φύσεις, φανταστικά πορτρέτα, ομαδικές σκηνές και εμπνέεται από προσωπικότητες της πολιτιστικής ιστορίας.

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, ΒΡΑΔΥ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΗΣ ACHAIA CLAUSS ΜΕ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΟΙΗΣΗΣ ΠΑΤΡΑΣ…

…το οποίο, μέσω των διοργανωτών του, του εμπνευστή και στυλοβάτη του πολυπράγμωνος Αντώνη Σκιαθά, της εξαιρετικής ομάδας του και βέβαια του καταξιωμένου Καθηγητή και Προέδρου του Τριαντάφυλλου Η. Κωτόπουλου, έχει αναλάβει την ανάδειξη όχι μόνο της ποιητικής δημιουργικότητας, αλλά και κάθε άλλης πτυχής της ιστορικής-πολιτισμικής ταυτότητας της Αχαΐας και ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, αυτό το απογευματινό μέρος των εκδηλώσεων της Παρασκευής 8/9 περιελάμβανε, παράλληλα με τις ποιητικές αναγνώσεις, μουσική performance από τον διεθνή μουσικό Δημήτρη Βασιλάκη και φιλοξενήθηκε στους εμβληματικούς χώρους της Achaia Clauss, μετά την ολοκλήρωση της ξενάγησης στο εντυπωσιακό Οινόκαστρο της Εταιρείας.

H Achaia Clauss αποτελεί μια λαμπρή σελίδα στην ιστορία της Αχαΐας, που αρνείται πεισματικά να παλιώσει και διατηρεί όλη τη φρεσκάδα και το άρωμα των περιπετειών που ξετυλίχθηκαν από το 1854, τότε που ο ατίθασος νεαρός μποέμ Γουσταύος Κλάους ανακάτεψε τα ήθη, τα έθιμα και το αστικό status της εποχής εκείνης, δημιουργώντας κομμάτι-κομμάτι την παλαιότερη Πρέσβειρα Οίνου της Ελλάδας στον κόσμο, η οποία χάραξε τα χνάρια της Οινοποίησης με ανεξίτηλες γραμμές. Το 2018 προχώρησε στην ίδρυση Wine Club.

H Achaia Clauss Winery βρίσκεται στον ομώνυμο λόφο και ιδρύθηκε το 1861 από τον Βαυαρό Gustav Clauss, o οποίος ήρθε στην Πάτρα το 1854 προκειμένου να εργαστεί σε μία γερμανική εταιρεία εξαγωγής σταφίδας. Κατά τη διάρκεια κάποιας από τις εξορμήσεις του γνώρισε την περιοχή και εντυπωσιάστηκε από το μαγευτικό τοπίο και τον αμπελώνα της. Αρχικά αγόρασε ένα αμπέλι 60 μόλις στρεμμάτων και τελικά δημιούργησε το Κάστρο-Οινοποιείο που διατηρείται έως σήμερα και αποτελεί το παλαιότερο Οινοποιείο της Ελλάδας.

Το γλυκό κόκκινο κρασί που πρωτοπαρήγαγε ο Gustav Clauss το 1873, στον αμπελώνα του, ονομάστηκε «Μαυροδάφνη», προς τιμήν της Ελληνίδας αγαπημένης του με τα όμορφα μαύρα μάτια, της Δάφνης, που πέθανε σε νεαρή ηλικία. Ο Gustav Clauss θεωρείται ο ιδρυτής και καθιερωτής του θεσμού του Οινοτουρισμού στην Ελλάδα, κατόπιν της επισκέψεως της Πριγκίπισσας Σίσσυ της Αυστροουγγαρίας το 1885, για χάρη της οποίας μάλιστα ονόμασε το Κελλάρι «Αυτοκρατορικό» (Imperial Cellar).

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, ΠΡΩΙ: ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑ ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Επίσκεψη και γνωριμία με ένα από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά τοπόσημα της πόλης, επεφύλασσε το πρωινό του Σαββάτου στους εκλεκτούς και συγχρόνως τυχερούς συμμετέχοντες του 6ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ποίησης Πάτρας.

Η Οικία Περιβολαρόπουλου βρίσκεται στην συμβολή των κεντρικών οδών Μαιζώνος και Αγίου Νικολάου και είναι ένα νεοκλασσικό διώροφο κτήριο, που κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, με ισόγεια στοά στο πεζοδρόμιο της οδού Αγίου Νικολάου, η οποία στηρίζεται σε μαρμάρινους ιωνικού ρυθμού κίονες και φέρει ζωγραφική διακόσμηση στην οροφή της. Εξίσου εντυπωσιακή και η είσοδος με μαρμάρινο κλιμακοστάσιο, που οδηγεί στον όροφο, ο οποίος διατηρεί τη ζωγραφική διακόσμηση στα ταβάνια του, αποτελώντας τυπικό δείγμα των νεοκλασσικών μεγάρων της εποχής του.

Το πρωί της ίδιας μέρας είχαμε τη χαρά, αλλά και την τύχη, να επισκεφθούμε το Ίδρυμα Ελληνική Διασπορά και να απολαύσουμε την ξενάγηση που μας αποκάλυψε έναν πραγματικό θησαυρό τέχνης και πολιτισμού, ο οποίος από μόνος του θα μπορούσε να αποτελεί αφορμή για επίσκεψη στην πόλη της Πάτρας και την ευρύτερη περιοχή.

Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό κτήριο, το οποίο βρίσκεται στο Καστρίτσι και σε μια έκταση περίπου 2.500 τ.μ., που αναπτύσσεται στους πολυεπίπεδους χώρους τριών συνολικά κτηρίων, φιλοξενεί πίνακες, γλυπτά και εγκαταστάσεις που κυριολεκτικά κόβουν την ανάσα φιλότεχνων και μη, χάρη στον ιδιαίτερο χαρακτήρα της συλλογής, η οποία αποτελείται από εξαιρετικά έργα Ελλήνων καλλιτεχνών της διασποράς, εξ ου και το όνομα του Ιδρύματος.

Το Ίδρυμα, που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό στους Πατρινούς, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό, φιλοξενεί έργα τα οποία το 2013 ενώθηκαν κάτω από την ίδια στέγη, προερχόμενα από τις προσωπικές συλλογές των δύο ιδρυτών της Ελληνικής Διασποράς, των Βασίλη Καλογηράτου και Ανδρέα Παρίση.

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, ΒΡΑΔΥ: ΛΑΜΠΡΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗ ΒΙΛΑ ΚΟΛΛΑ

Το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου, 3η ημέρα των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ, επεφύλασσε σε όσους είχαν την τύχη να την παρακολουθήσουν, μία μοναδική από κάθε άποψη -οργάνωσης, σύλληψης και εκτέλεσης- μουσική εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Βίλα Κόλλα με τίτλο: «Κωστής Παλαμάς: Οι μούσες που αγάπησα». Την υπέροχη μουσική υπογράφει ο Σάκης Παπαδημητρίου, το εξαιρετικό κείμενο η Μαρία Παναγιωτακοπούλου, ενώ την ερμηνεία ανέλαβε ο εξαίρετος ηθοποιός Κώστας Καστανάς.

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, ΠΡΩΙ: ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

Για οποιονδήποτε που δεν έχει ποτέ επισκεφθεί το Μεσολόγγι, το άκουσμα του ονόματος της πόλης φέρνει συνειρμικά και αυτόματα στο νου θύμησες Αγώνα και Επανάστασης, εικόνες νερού και γεύση αυγοτάραχου, σίγουρα όμως δεν χτυπάει «καμπανάκι» για έναν προορισμό, που πρέπει άμεσα να εντάξει στην ταξιδιωτική του ατζέντα. Με την πρώτη όμως επίσκεψη εκεί όλα τα ανωτέρω καταρρίπτονται, καθώς η πραγματικότητα ξεπερνά κατά πολύ την φαντασία! Η Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου, όπως επισήμως ονομάζεται, αποπνέει μία αίσθηση ιστορικότητας, που είναι ζωντανή και ορατή σε κάθε μας βήμα και δεν αποτελεί απλά κάποιες σελίδες σε κιτρινισμένα βιβλία ξεχασμένων βιβλιοθηκών, αλλά μια απτή πραγματικότητα, που βιώνουν τόσο οι ντόπιοι, όσο και οι επισκέπτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα ιστορικά Τείχη και η Πύλη της πόλης, που υποδέχονται τον κάθε καλοδεχούμενο ξένο και βέβαια ο Κήπος των Ηρώων, που αποτελεί το εμβληματικότερο τοπόσημο του Μεσολογγίου, χώρο συνυφασμένο με την καθημερινότητα όλων όσων ζουν εδώ μόνιμα ή περιστασιακά. Την Κυριακή, λοιπόν, 10 Σεπτεμβρίου το πρωί, το πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Ποίησης Πάτρας περιελάμβανε ξενάγηση στο Μεσολόγγι για τους προσκεκλημένους ποιητές και ποιητικές αναγνώσεις, σε συνεργασία με το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Μεσολογγίου.

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, ΒΡΑΔΥ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΥΣ ΓΚΡΕΚΑΝΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ

Το βράδυ της Κυριακής ίδιας ημέρας ο Κύκλος των Ποιητικών Αναγνώσεων, στον όμορφο κήπο του Πολύεδρου, περιελάμβανε εκδήλωση με κεντρικό θέμα τους Γκρεκάνους ποιητές -Leo Luceri | Fernando Pensa | Salvatore Tommasi-, αλλά και μουσική βραδιά με την εξαίρετη παραδοσιακή μουσική από τα Ελληνόφωνα χωριά της Κάτω Ιταλίας.

 

Ακολουθούν τα ονόματα όλων των ποιητών που συμμετείχαν στο 6ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Πάτρας.

 

ΕΛΛΑΔΑ: Δημήτρης Αλεξίου | Πηνελόπη Αλιβιζάτου | Ελένη Αράπη | Δημήτρης Βαρβαρήγος | Δημήτρης Βασιλάκης | Χριστίνα – Παναγιώτα Γραμματικοπούλου | Θάνος Γώγος | Νίκη Δρούγκα | Νίκος Ερηνάκης | Στάθης Ιντζές | Παναγιώτης Κερασίδης | Νίκος Κιχέμ Κοτσαμπουγιούκης | Έλσα Κορνέτη | Μαρία Κούρση | Κώστας Κρεμμύδας | Τριαντάφυλλος Κωτόπουλος | Χριστίνα Λαμπούση | Κατερίνα Λιάτζουρα | Ευτυχία – Αλεξάνδρα Λουκίδου | Σωτήρης Λυκουργιώτης | Μάνια Μεζίτη | Ηλίας Μέλιος | Μαρίνα Μιχαήλ – Χρηστάκη | Αλεξάνδρα Μπακονίκα | Αντωνία Μποτονάκη | Ασημίνα Ξηρογιάννη | Τάσσος Παγιασλής | Αριστέα Παπαλεξάνδρου | Σωτήρης Παστάκας | Σοφία Περδίκη | Γιώργος Ρούσκας | Λιάνα Σακελλίου | Αντώνης Σκιαθάς | Γιάννης Στεφανάκης | Βαγγέλης Τασιόπουλος | Τόνια Τζιρίτα – Ζαχαράτου | Τασούλα Τσιλιμένη | Βαρβάρα Χριστιά

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *