
Παναγιώτης Καβαλλάρης
“Οι συζητήσεις των τελευταίων ημερών γύρω από το μοντέλο 70%-30% στην κατανομή των αφίξεων κρουαζιερόπλοιών, αλλά κυρίως κάποιες περίεργες ερμηνείες που ακούστηκαν δημόσια, υποχρεώνουν τη Δημοτική Κοινότητα Θήρας να παρέμβει. Η παρέμβαση είναι επιβεβλημένη ώστε να μην δημιουργούνται στρεβλές εντυπώσεις στην τοπική κοινωνία.
Η θέση μας είναι καθαρή: στηρίζουμε απόλυτα τη ρύθμιση 70%-30%. Η συγκεκριμένη απόφαση δεν πάρθηκε «στο γόνατο». Είναι το αποτέλεσμα εξαντλητικού διαλόγου και, πάνω απ’ όλα, μιας αναγκαίας απόφασης που μέχρι πρότινος οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Θήρα δεν είχαν, και ήλπιζαν ότι θα παρθεί.
Ήδη, τα πρώτα δείγματα γραφής δείχνουν ότι η τοπική αγορά κινείται σε καλύτερο εμπορικό ρυθμό. Η ορθότερη διαχείριση των τουριστικών ροών βελτίωσε την οικονομική δραστηριότητα αφήνοντας ένα θετικό και ουσιαστικό αποτύπωμα στην εμπορική κίνηση της πρωτεύουσας σε μόλις λίγες ημέρες εφαρμογής του μέτρου.
Την ίδια στιγμή, δεν πρέπει να ξεχνάμε κάτι βασικό: οι θεσμοθετημένοι πόροι που εισρέουν από την τουριστική κίνηση και ειδικά μέσα από το νέο ηλεκτρονικό σύστημα των εισιτηρίων του τελεφερίκ επιστρέφουν με έμμεσο αλλά καθαρό τρόπο πίσω στους ίδιους τους πολίτες. Αυτά τα χρήματα χρηματοδοτούν έργα υποδομής και καθημερινές παρεμβάσεις που βελτιώνουν τις τοπικές κοινότητες και στηρίζουν τη συνολική λειτουργία του Δήμου μας μέσα από το Ίδρυμα Λ.& Ε. Νομικού και τους σκοπούς του.
Επειδή όμως το τελευταίο διάστημα είδαν το φως της δημοσιότητας απόψεις και κείμενα που παραποιούν τη στάση της Δημοτικής Κοινότητας Θήρας, οφείλουμε να θυμίσουμε το εξής: σύμφωνα με τον Νόμο 3852/2010 και την εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας είναι ένα θεσμικό όργανο. Δεν εκπροσωπεί τον εαυτό του. Έχει την ευθύνη να μεταφέρει και να διεκδικεί τις αποφάσεις που λαμβάνει συλλογικά το Συμβούλιο της Κοινότητας, αναδεικνύοντας τα προβλήματα της καθημερινότητας στα αρμόδια όργανα του Δήμου.
Ο Πρόεδρος είναι η συλλογική φωνή του Συμβουλίου μας, με μοναδικό κριτήριο το καλό του τόπου και τον σεβασμό στη θεσμική λειτουργία της Αυτοδιοίκησης.
Η ρύθμιση 70%-30% είναι κομμάτι μιας ευρύτερης, σοβαρής προσπάθειας για τη άμβλυνση της τουριστικής πίεσης που δέχεται η Σαντορίνη και η κοινότητα μας τα τελευταία έτη, ακόμα και πρίν την πανδημία. Τα στοιχεία που έχουμε στα χέρια μας επιβεβαιώνουν ότι βαδίζουμε προς τη σωστή κατεύθυνση, στην προσπάθεια που γίνεται για εξισορρόπηση στην καθημερινότητα των δημοτών και επισκεπτών όσο και στην τοπική οικονομία.
Τέλος, καλούμε τα τοπικά ΜΜΕ να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, να αποτυπώνουν την πραγματικότητα με αντικειμενικότητα και να μην ακυρώνουν μια προσπάθεια που αναγνωρίζεται από την πλειονότητα των συμπολιτών μας, μέσα σε μόλις 20 ημέρες εφαρμογής του μέτρου.
Ως Δημοτική Κοινότητα Θήρας, μένουμε σταθεροί σε λύσεις που κοιτάζουν το συλλογικό συμφέρον, τονώνοντας την αγορά και διασφαλίζοντας, πάνω απ’ όλα, μια βιώσιμη προοπτική για το αύριο του νησιού μας.
«Η Σαντορίνη χρειάζεται ισορροπία, σεβασμό και έργα».
Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Θήρας
Παναγιώτης Καβαλλάρης & τα Μέλη του Συμβουλίου, Μενδρινός Χρήστος και Κατρής Λουκάς”
.
