Η ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΣΤΟ «ΜΕΓΑΡΟ ΓΚΥΖΗ»

ARIE AMOROSE

 

SoniaTheodoridou  Στις 10/8 ένα ξεχωριστό γεγονός στη σκηνή του Μεγάρου Γκύζη, η μοναδική συναυλία «ARIE AMOROSE», μία ανθολογία από την εποχή της Ευρωπαϊκής Αναγέννησης στην οποία η παγκοσμίου φήμης σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου τραγουδά τον έρωτα σε άριες από την αναγέννηση και το μπαρόκ, συνοδευόμενη από την τσεμπαλίστα Γιούλη Βεντούρα. Από την Ιταλία και τον Vivaldi, την Αγγλία και τον Purcell έως την Γερμανία και τον Handel, κοινός παρονομαστής αυτής της μουσικής ανθολογίας είναι ο έρωτας και ο γλυκός πόνος που προκαλεί.
Η διεθνούς φήμης λυρική ερμηνεύτρια Σόνια Θεοδωρίδου, που μένει μόνιμα στο Βερολίνο αλλά επισκέπτεται συχνά την Ελλάδα, έχει εμφανιστεί στα σπουδαιότερα λυρικά θέατρα της Ευρώπης, ενώ το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει τους σημαντικότερους ρόλους της όπερας. «Η φωνή της μοιάζει με αγγέλου» έχουν γράψει για εκείνην οι πιο διάσημοι κριτικοί του κόσμου, ενώ μπροστά στο ταλέντο της έχουν υποκλιθεί τα μεγαλύτερα αστέρια της παγκόσμιας κλασικής μουσικής.
Σόνια Θεοδωρίδου, σοπράνο
Γιούλη Βεντούρα, τσέμπαλο
Σόνια Θεοδωρίδου, σοπράνο

Η σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου γεννήθηκε στην Βέροια. Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο «Μανώλης Καλομοίρης» στην τάξη της Καίτης Παπαλεξοπούλου, απ’ όπου αποφοίτησε με διάκριση καθώς επίσης και με βραβείο «Άριστης και Διακεκριμένης Εκτέλεσης». Της χορηγήθηκε η υποτροφία «Μαρία Κάλλας», η οποία της έδωσε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει περαιτέρω σπουδές στη Μουσική Ακαδημία της Κολωνίας και αργότερα στο Λονδίνο με την Vera Rozza. Μεταξύ άλλων, έχει ειδικευθεί στο ρεπερτόριο των Γερμανικών Τραγουδιών (Lieder) με την Elisabeth Schwarzkopf.

Η Σόνια Θεοδωρίδου έχει εμφανισθεί στα πιο σημαντικά λυρικά θέατρα της Ευρώπης, όπως είναι η Όπερα της Φρανκφούρτης, η Κρατική Όπερα του Βερολίνου, η Γερμανική Όπερα του Βερολίνου, η Κρατική Όπερα του Αμβούργου, το Εθνικό Θέατρο του Μονάχου και της Στουτγάρδης, το Théâtre Royal de la Monnaie στις Βρυξέλλες, το Théâtre Chatelet του Παρισιού, το Teatro Comunale της Φιρέντζα, το Teatro La Fenice της Βενετίας, το Theater της Βασιλείας, η Όπερα της Λυόν και του Montpellier, το Φεστιβάλ Schwetzingen, το Maifestspiele του Βισμπάντεν, το Opera House της Βουδαπέστης, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, το Θέατρο Ηρώδου του Αττικού, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, το Αρχαίο Θέατρο Δελφών κ.α., καθώς και σε πόλεις όπως είναι το Άμστερνταμ, Ρότερνταμ, Βερολίνο, Κολωνία, Νέα Υόρκη, Salt Lake City, Ζάλτσμπουργκ, Βιέννη, Ρώμη κ.α.

Ως σολίστ έχει δώσει πολυάριθμες συναυλίες και ρεσιτάλ τραγουδιού στην Κολωνία (Φιλαρμονική Κολωνίας), Βουδαπέστη (Ακαδημία Franz Liszt), Ιταλία (Reggio Emilia), Ισραήλ (Φιλαρμονική Tel Aviv), Λισσαβώνα (Colosseum), Τόκυο, Φρανκφούρτη (Alte Oper), Μόναχο (Gasteig) και έχει συνεργαστεί με διάσημους μαέστρους και ορχήστρες, όπως οι Wolfgang Sawallisch, Zubin Mehta, Sir Neville Mariner, Antonio Pappano, Rene Jacobs, Christoph von Dohnanyi, Gerd Albrecht, Garry Bertini, Ivan, Marcello Viotti, Helmut Rilling, Andras Schiff, Frans Bruggen με την Orchestra of the Age of the Enlightenment, Concerto Köln, την Φιλαρμονική της Βιέννης και άλλες.

Το κλασικό της ρεπερτόριο συμπεριλαμβάνει μερικούς από τους πιο σημαντικούς ρόλους όπερας, όπως οι Fiordiligi (Έτσι Κάνουν Όλες), Elvira (Don Giovanni), Pamina (Ο Μαγικός Αυλός), Alcina (Alcina), Violetta (Η Τραβιάτα), Gilda (Ριγκολέττο), Angelica (Suor Angelica), Mimi (Οι Μποέμ), Euridice (Ορφέας και Ευρυδίκη του Gluck), Salud (Η Σύντομη Ζωή), Fiorilla (Il Turco in Italia), Corinna (Il viaggio a Reims), Giulietta (I Capuletti e i Montecchi), Maria Stuarda (Maria Stuarda), Cleopatra (Ιούλιος Καίσαρας), Jenny (Mahagonny), Santuzza (Cavalleria Rusticana) κ.ά.

Έχει κυκλοφορήσει δύο CD με όπερες, την “La Calisto” του Cavalli (Harmonia Mundi) και την “Conrois and his copies” του Περικλή Κούκου. Επίσης τα CD “Η Σόνια Θεοδωρίδου συναντά τον Μάνο Χατζιδάκι” (Σείριος), “Ρεσιτάλ” (Σείριος – Οδός Πανός), Γιάννης Μαρκόπουλος “Αναγέννηση” (Κίνησις), Θάνος Μικρούτσικος “Warna” (Arcardia), Χάρης Περσίδης “Storiae d’ Amor” (Eros), “Arie Antiche” (Legend Classics), “Sonia Thedoridou sings Jacques Brel” (Et’cetera), Θανάσης Μωραϊτης “Pictures for the sadness of the blonde girls and of Eleni” (EMI Classics), Γιάννης Κωνσταντινίδης “30 Songs” (The Human Voice), “Songs from the Big Screen” (The Human Voice), Αθανάσιος Σίμογλου “Cavafy – Shades of Love…” (The Human Voice), Μίμης Πλέσσας “Anthology” (The Human Voice), Αθανάσιος Σίμογλου “Cavafy ΙΙ – Return” (The Human Voice).

Από τον Μάρτιο του 2010 είναι καθηγήτρια τραγουδιού στο Πανεπιστήμιο Καλών Τεχνών του Βερολίνου (UDK), όπου και διαμένει μόνιμα.

Το 2010 ίδρυσε μαζί με τον σύζυγο της Μαέστρο Θεόδωρο Ορφανίδη την Οrchestra Mobile, ενώ ένα χρόνο αργότερα την Ηuman Voice, την δική τους δισκογραφική εταιρία.

Γιούλη Βεντούρα, τσέμπαλο

Η Γιούλη Βεντούρα πήρε το δίπλωμα του τσέμπαλου, τον Ιούνιο του 1999, με άριστα από τη Σχολή Vignanelli στο Atheneum, με καθηγήτρια την τσεμπαλίστα και λογοτέχνιδα Μαργαρίτα Δαλμάτη. Από τότε συνέχισε σπουδές ρεπερτορίου με την τσεμπαλίστα Κατερίνα Κτώνα. Έχει συμμετάσχει ενεργά σε master classes του τσεμπαλίστα, φορτεπιανίστα και καθηγητή του Πανεπιστημίου της Βοστώνης Mark Kroll, του τσεμπαλίστα και αρχιμουσικού της ορχήστρας και χορωδίας Baroque του Άμστερνταμ, Ton Koopman και του τσεμπαλίστα και οργανίστα, καθηγητή της London Royal Academy of Music, Terence Charlston. Από το 2005 συνέχισε τις σπουδές της με τον Prof. Gordon Murray, καθηγητή στο Univertität für Musik und Darstellende Kunst της Βιέννης.

Ως σολίστ τσέμπαλου ειδικεύεται στο γερμανικό και πρώιμο ιταλικό μπαρόκ καθώς και στο ρεπερτόριο του 20ου αιώνα. Συνεργάζεται με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, ενώ πολλοί Έλληνες συνθέτες της έχουν αφιερώσει έργα. Το 2004 ο Μίμης Πλέσσας έγραψε και αφιέρωσε στη Γιούλη Βεντούρα το πρώτο κονσέρτο για τσέμπαλο Έλληνα συνθέτη, το οποίο παρουσίασε σε 1η εκτέλεση στις 25 Απριλίου 2005 στην αίθουσα Δαΐς. Το έτος 2010 συνεργάστηκε με την Ορχήστρα των Χρωμάτων ως σολίστ, ερμηνεύοντας σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα, το κοντσέρτο του Φίλιπ Γκλας υπό την διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη.

Πρόσφατα ηχογράφησε έργα για σόλο τσέμπαλο Γερμανών συνθετών καθώς και έργα Ελλήνων συνθετών αλλά και τις Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ.

“Λαμπρή νέα τσεμπαλίστα με φωτεινό ήχο, ωραιότατο toucher, πηγαία μουσικότητα και ρυθμική πλαστικότητα”
Γιώργος Λεωτσάκος, εφημερίδα EXPRESS, 6/3/2010

Το Μέγαρο Γκύζη ευχαριστεί θερμά το Ωδείον Νικόλαος Μάντζαρος στην Αθήνα για το τσέμπαλο που μας δάνεισε ειδικά για αυτήν τη συναυλία